Mi is az a közösségi finanszírozás? - beszélgetés Szarvas Olivérrel
|
Szarvas Olivérrel, a Creative Selector egyik alapítójával beszélgettünk a városról és a közösségi finanszírozásról.
Milyen lenne álmaid városa, ha te alkothatnál egyet?
 
Álmaim városának kialakítását Budapesten képzelem el. A kiváló alapokat, mint pl. a Várat, a Normafát, a Dunát a szigetekkel és a hidakkal, valamint Pest zegzugosságát meghagynám. A Duna két rakpartját befedném, ahol parkokat, teraszokat, közösségi tereket alakítanék ki. Fognék egy, az újdonságokra nyitottabb nyugat-európai várost, például Berlint, és egy olyan dél-amerikai várost, aminek a lakói nagyon tudják élvezni az életet, például Buenos Airest. A hármat összegyúrnám, egy-két parkot és egy-két zöldebb tengerpartot még elcsennék tőlük, és már készen is van álmaim városa.  
 
Bemutatnád nekünk, hogy mit is jelent az, hogy közösségi finanszírozás? 
 
A közösségi finanszírozás röviden azt jelenti, hogy egy adott cél megvalósulását egyszerre többen támogatjuk. Egyikünk sem vállal magára túl nagy terhet, és a kockázatokat is megosztjuk. Ha jobban belegondolunk, többen hasonló dolgokkal szimpatizálunk, és így vagy úgy, de közösséget alkotunk. A közösségi finanszírozás nem minden esetben épít igazi, erős kapcsolatokkal bíró emberi közösségekre, sokszor egyszerűen csak örömet jelent, ha jó dolgokhoz, jó fej embereknek segíthetünk. 
 
Milyen is pontosan a www.creativeselector.hu oldal? 
 
A Creative Selector a legnépesebb táborral rendelkező, közösségi finanszírozásra szakosodott hazai oldal, ami több mint 1,5 éve támogatja a kreatív ötletek megvalósítását. A folyamat nagyon egyszerű, összeállítasz egy hétköznapi eszközökkel elkészíthető (pl. fényképezőgép és videokamera) bemutatkozó anyagot az ötletedről, amit projekt formájában megosztasz a www.creativeselector.hu oldalán. Mi a közösségünkön és a sajtón keresztül segítünk, hogy minél több emberhez eljusson az ötleted híre. A rokonok, ismerősök, vadidegenek és hasonló érdeklődési körben mozgó közösségek megismerik a projektedet, és eldöntik, hogy szimpatizálnak-e annak céljával. A sok kis támogatás pedig komoly summává duzzad, ami fedezi a projekt megvalósulásának költségeit. 
 
Mi biztosítja, hogy ne nyúlják le az ötletemet, amit ide feltöltök? 
 
Tudnunk kell, hogy egy ötletet nem lehet levédetni. Az oldalunkon publikált ötletekre vonatkozik ugyan a szerzői jog védelme, de ez sem jelent 100%-os biztonságot a lenyúlással szemben. Egy ötletet leginkább azért nem lehet levédetni, mert ez önmagában legfeljebb szellemes, de kidolgozás és megvalósítás nélkül nem ér sokat. Akkor válik értékessé, ha már látszódik, hogy az ötletből létrejött végtermék kelendő lesz. Ebben a Creative Selector oldala igen nagy segítséget jelent, mivel a támogatások mértékéből nagy pontossággal előrevetíthető, hogy lesz-e az adott termékre vagy szolgáltatásra kereslet. Ami igazi védelmet jelent, az a nyilvánosság, tehát az, hogy az ötletet sokan elolvassák és a kezdetektől fogva az ötletgazdának tulajdonítják. A kreatív piac nagyon gyorsan változik, tehát döntő a gyorsaság, mind a publikálást, mind a megvalósítást illetően.  
 
Szerinted ma Magyarországon van jövője egy ilyen kezdeményezésnek? 
 
Már az első hetekben látszott, hogy a közösségi finanszírozás hiánypótló itthon. Biztos vagyok benne, hogy van jövője a kezdeményezésnek. Nem tudom viszont, hogy melyik lesz a legsikeresebb modell, hogy mekkora összeget lehet így összegyűjteni, és hogy mennyi időbe telik majd, amíg a közösségi finanszírozást biztosító oldalak nyereségessé válhatnak. Egyelőre kísérletezgetünk, figyeljük a legkisebb rezdüléseket, és próbálunk nem túl nagy lépésekben haladni előre. A jövőt én sem látom, de megpróbálok minél többet megtenni azért, hogy legyen jövője a kezdeményezésnek. 
|
1 komment|Szólj hozzá!
Tisztelt Szerkezto

Egy uj programot inditottunk a kickstarter nevu honlapon. Eddig meg nem volt hasonlo magyar kezdemenyezes.

http://www.kickstarter.com/projects/294225847/growing-mobile-catering-business-w

Celunk az, hogy minnel tobb magyar emberhez eljuthasson ez az informacio, es olyan embereket talaljunk, akik tudnak segiteni szamunkra a celjaink megvalositasaban.
Kerem ha egy modja van ra, tegyek fel ezt a linket esetleg a honlapjukra, osszak meg a hivatkozast a facebookon (twitteren), esetleg kuldje el egy korlevelben, hogy minel tobb magyar emberhez eljuthasson ez az informacio.

Segitseget es tamogatasat elore is koszonom
LAszlo
|
2013-01-30 17:41:06
Új hozzászólás
Név: E-mail:
Hozzászólás:
Ismételd meg:


2014. július 29., kedd

Márta, Flóra
Huszonnyolcadik alkalommal költöznek a népművészet mesterei a Budai Várba, hogy ismét elbűvöljék a látogatókat különleges tudásukkal.
Magyar crowdfunding sikersztori - Feel Flux
Somlyó Tamás
(Crowdfunding)
Bár közhely, tényleg sokkal több energiát emészt fel egy ilyen kampány, mint ahogy azt az ember hinné, mielőtt belekezd.
3
Olaszrizlingből elégtelen
Unger Tamás
(Borrajongó)
Ez az olasz-sztori gigantikus bukta. Innen ugyanis úgy tűnik, hogy már csak felfelé vezet az út. Nem, nem örülünk, Vincent.
Tagok: túl az 1 millión
Copyright © 2012
Pesti Est Kft. az Est Media Group tagja.